Evet arkadaşlar, aranızda bu ismi duymayan varsa hemen buradan ayrılsın (Adam kalmadı ama neyse). Indiana Jones’un Fate of Atlantis, Last Crusade, Temple of Doom oyunlarını oynayıp doyamayanlar gelsin buraya. Çünkü karşınızda INDIANA JONES’un yeni bir serüveni olan Infernal Machine yeni bir 3D/Action-Adventure olarak karşımızda.
Size kısaca oyunun konusundan bahsedeyim:
Indy (diğer adıyla Dr.Jones) eski sevdalısı olan Sophia Hapgood’un onu bir CIA görevine çağırmasıyla başlıyor. Verilen bilgiye göre orak çekiç ikilisi, Babil Kulesi’nde (Babylon) sözü edilen kutsal bir kitabı arıyorlarmış. Tabii Indy bunu duyunca bir şey yapmaz mı? Tabii ki Sophia ile gider ve işi kapar. Ve kahramanımız hiç düşmeyecek bir temposu olan maceraya atıldığının farkında değildir. Zaten Indy’den bu beklenirdi.
İşte oyunun konusu bu. Oyunun konusu olsun sesler, grafikler olsun güzel. Ama insanı düşündüren bir şey var. Indy ile Lara Croft kapışacak mı? Şimdi bu konuda oylarınızı bekliyorum. Bana mail atarsınız. (Ciddiyim. Harbiden atın. Orada mail adresim var. Anket sonuçları dergide yayınlanacak.)
Şimdi küçük bir karşılaştırma yapalım:
Sizce hangi kahraman daha zeki? Tabii ki Indy. Eğer Lara’da biraz zeka kırıntıları olsaydı durmadan silahına davranıp kurdu kuşu vurmazdı (Yalan mı söylüyorum yani).
Peki hangisi arkeoloji konusunda bilgili? Eski ırklar ve tarihleri hakkında daha çok şey biliyor? Tabii ki yine Indy. Bu da doğru bir karar. Adam nerede neyi aradığını biliyor.
Hangisi daha iyi silah kullanır?
Tabi ki Indy? Oha diyebilirsiniz. Tamam Lara çok güzel çifte tabanca kullanıyor. Ama Indy kırbaç, pala, altı patlar, Colt vb. silahları çok güzel kullanıyor. Hem Indy yeri gelince yumruklarını konuşturuyor. Sıkıysa bunları Lara yapsın.
KAZANAN = Tabii ki INDIANA JONES (taraflı seçim).
Şimdi oyunun teknik özelliklerinden bahsedeyim.
Grafikler mükemmele yakın. Oyunun grafik motoru Jedi Knignt oyunun motorunun geliştirilmişi. Oyunun proje başkanı Hal Barwood "Jedi Knignt oyununun motoru bize bir başlangıç sağladı" diyor ve ekliyor "Bu motoru yapan tasarımcılar software modunda 256 rengi geçemiyor. Fakat biz 16bit dokuları kullandık" diyor. Aslında Barwood’un amacı bunu biraz daha zorlamakmış. Fakat elinden geleni ardına koymamış. Barwood bir Lara Croft hayranı. Çalışma odasını her yanı Lara’nın figürleri ve oyuncaklarıyla dolu. Barwood bu oyunu yaparken Tomb Raider’ın önüne geçmek istemiş. Fakat hala bunu başardığına inanmıyor.
Barwood oyundaki bilmecelerden bahsediyor "Biz basit bilmeceler kullanmadık. Daha ziyade oyuncunun kendini aşmasını sağlayacak şekilde şeyler yaptık" diyor.
Indy’nin o ünlü kamçısı da oyunda bulunuyor. Barwood "Kamçıyı oyunda dört farklı şekilde kullandık. Bir yere tırmanmak, uzaktaki bir eşyayı almak, sallanarak bir yerden başka bir yere atlamak ve düşmanın elindeki silahı almak için oyuncu kamçıyı kullanacak" diyor. Oyunda bir de ticaret alım-satım olayı var. Yani bir bölümü bitirdiğinizde ne kadar hazine veya değerli eşya topladıysanız o kadar para veriliyor ve size bir şeyler alıp satma imkanı tanınıyor. Ayrıca oyunda ekstra bölümler de var.
Alım satım esnasında gizli harita diye bir şey var. Eğer çok paranız olduysa bu haritayı alabiliyorsunuz. Ve yeni bölümlere geçebiliyorsunuz. Yani bölümler oyunun konusu dışında bir yer. Yani alıştırma bölümleri gibi bir şey.
Yani Indy’nin oyuna ayrı bir zevk kattığını size söylemeden edemeyeceğim. Bence hemen gidip alın. Ben demosunu oynadıktan sonra hemen aldım. Afiyet olsun...